Klachtenprocedure

Procedure voor het indienen van een klacht

Retourneren en een klacht indienen was nog nooit zo eenvoudig! U heeft altijd de mogelijkheid om zonder opgaaf van reden binnen 60 dagen af te zien van de aankoop. Hoe doet u dat?

 

Voor producten met standaardafmetingen (tot 30 kg en tot 60 cm lang)

Pencil

Vul het klachtenformulier in

Vul hier het online klachtenformulier in.

Box

Verpak de producten die u terugstuurt zorgvuldig

Stuur de producten waar u een klacht over heeft naar ons terug. We zouden het op prijs stellen als u uw ordernummer of uw naam in het pakket zou kunnen vermelden (schrijf het gewoon op een stuk papier), zodat we de zending zo snel mogelijk kunnen identificeren.

Verpak het product zo dat het niet beschadigd raakt tijdens het transport. Gebruik kranten of noppenfolie voor breekbare producten.

Return

Kies een handige retourmethode

Kies een van de onderstaande opties om de producten terug te sturen. Wij halen het pakket gratis bij u thuis of op kantoor op, of u kunt ze afgeven op een van de afleverpunten van DPD.

Alle retouropties zijn gratis.

Bank

Wacht tot de klacht is opgelost

Wij zullen uw klacht binnen 30 dagen oplossen. We zullen ons best doen om dit zo snel mogelijk af te handelen. In de gevallen waarbij we niet afhankelijk zijn van de fabrikant om de klacht op te lossen, kunt u verwachten dat de claim binnen een week wordt verwerkt.

Voor overmaatse producten (meer dan 30 kg en langste zijde meer dan 60 cm)

Vul het klachtenformulier op dezelfde manier in als voor standaard maat producten en neem in de laatste stap contact met ons op om verzending te selecteren.

Neem contact op met onze klantenservice om een afhaaldatum te plannen voor extra grote artikelen.
Telefoonnummer: +31 203 695 089 op werkdagen tussen 8:00-16:00
E-mail: info@kulina.nl

Retourneren/klachten - praktische informatie

  • Indien de verpakking of producten bij levering zichtbaar beschadigd zijn, gelieve voor en na het uitpakken foto's te maken en deze uiterlijk binnen 24 uur naar ons te mailen via info@kulina.nl. Als alternatief kunt u de foto's als bijlage meesturen wanneer u het klachtenformulier online invult.
  • Als u de producten in onze doos terugstuurt, scheur dan het originele verzendlabel met het adres eraf of plak er een nieuwe overheen zodat de originele niet zichtbaar is.
  • U kunt de status van het retour-/klachtproces volgen in de Retino-app. Als u het online retour-/klachtformulier heeft ingevuld, krijgt u een link om de status van uw zaak te volgen en om direct per e-mail met de klantenservice te communiceren. Als u het afgedrukte retourformulier gebruikt dat bij al onze bestellingen word meegestuurd, ontvangt u een link om de status van de retour/klacht te volgen nadat de zending is afgeleverd in ons magazijn.
  • De klachtenprocedure is onderdeel van onze algemene voorwaarden.

Kies een handige retourmethode

DPD

Ophalen vanaf elk adres door een DPD koerier of afgeven bij een DPD Pickup parcelshop

Lees meer Lees minder

Boek hier online een retour pick-up. Kiest u voor afhalen op het gekozen adres, dan wordt het verzendlabel bezorgd door de koerier.

Op de dag van ophalen ontvangt u een sms met de tijd waarop de koerier zal arriveren.

U kunt het pakket ook naar een DPD Pickup-drop-off point brengen. Plak in dat geval een etiket op de verpakking. U ontvangt deze per e-mail nadat u het formulier heeft ingevuld.

Afhalen en bezorgen in de DPD parcelshop is gratis.

Packeta

Verzenden op een andere manier

Lees meer Lees minder

Verstuur het pakket op welke manier dan ook naar het volgende adres (op eigen kosten):

Packeta/mySendle Crossdock
Graafstroomstraat 2
3044AR Rotterdam
Nederland

Schrijf de code 92771537 duidelijk zichtbaar op de verpakking in dit geval.
Zonder deze code kan het pakket niet doorgestuurd worden naar ons magazijn.

Stuur ons het verzendbewijs via: info@kulina.nl, we zullen het geld voor de verzending terugbetalen!

Retouren en klachten - online retourformulieren

Selecteer in de eerste stap het type zaak (retour of klacht) dat u wilt openen. Hiervoor heeft u het bestelnummer en het e-mailadres nodig dat u heeft ingevuld bij het plaatsen van de bestelling.

 

Veelgestelde vragen

Moet ik de producten op eigen kosten retourneren?

Wij bieden premium services, ook als het gaat om het retourneren van producten. Als u kiest voor het afhalen vanaf uw adres door een DPD-koerier, het pakket afgeven bij een DPD Pickup point, ander ophaalpunt of in onze winkel, dan is de retourzending voor u gratis.
Als u besluit om een andere koerier te gebruiken, stuur ons dan een kopie van het ontvangstbewijs en we zullen u de verzendkosten terugbetalen.

Hoe lang duurt het om een klacht te verwerken?

Uw klacht wordt binnen 30 dagen vanaf de datum van aflevering van de betreffende producten in ons magazijn verwerkt.

Hoe wordt de klacht verwerkt?

Stuur het product gratis naar ons op via een DPD-koerier of breng het naar een van de afleverpunten van Packeta of DPD.
U kunt de status van uw claim volgen in de Retino-applicatie. Nadat u een aanvraag heeft gedaan, ontvangt u een link met informatie over de procedure.

Hoe moet ik de spullen inpakken voor retournering en wat moet er in het pakket zitten?

Stuur de producten die u wilt retourneren terug, indien mogelijk in de originele verpakking, samen met het afgedrukte retourformulier dat in het pakket zat (of als u het niet meer heeft, vul dan gewoon hier) de online versie van het formulier in. Verpak de artikelen zo dat ze tijdens het transport niet beschadigd raken. Gebruik krantenpapier of noppenfolie voor breekbare producten.

Niet gevonden waar u naar zocht?
Alles over winkelen bij KULINA