Veelgestelde vragen

Bestelling
Betaling
Verzending
Ruilen, retourneren, klachten
Meer vragen

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via: telefoonnummer +31 203 695 089, of via e-mail info@kulina.nl.
Nadat de bestelling is overgedragen aan de koerier. staan de vervoersbedrijven ons niet langer toe om de bestelling te annuleren of te wijzigen.
Wilt u iets extra's bestellen of producten wilt ruilen, dan sturen wij u de producten graag gratis in een aparte zending toe, zodat u niet hoeft te wachten op de bezorging en retournering van de originele bestelling.
Als u de zending heeft ontvangen, maar er geen interesse meer in heeft, kunt u het eenvoudig: gratis retourneren.
Ga voor gedetailleerde informatie over de retourprocedure naar: http://www.kulina.nl/alles-over-winkelen/retourprocedure/.

Hoe krijg ik een factuur voor mijn bestelling?

We sturen u een elektronische factuur voor de bestelling per e-mail zodra we het pakket aan de geselecteerde koerier hebben overhandigd.

Waar vind ik de status van mijn bestelling?

Als u een geregistreerde gebruiker van kulina.nl bent, u kunt informatie over de bestelstatus vinden nadat u zich hebt aangemeld op uw account in het gedeelte Mijn account - Mijn bestellingen. We zullen u ook informeren over de verzending van uw bestelling via het e-mailadres dat u hebt ingevoerd bij het doen van de bestelling. U kunt de zending ook volgen in het systeem van het transportbedrijf - ga voor meer informatie naar http://www.kulina.nl/kulina-2/de-status-van-uw-bestelling-volgen/.

Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?

De bestelling moet via de webshop worden geplaatst, of u kunt deze schriftelijk per e-mail naar ons verzenden. We zullen u echter graag helpen bij het online plaatsen van de bestelling via de telefoon, bel ons gewoon op +31 203 695 089 en we helpen u graag verder.

Welke betaalmethoden kunnen worden gebruikt?

Betaal zoals u gewend bent. Bij Kulina vindt u alle gangbare betaalmethoden. Gedetailleerde informatie vindt u onder de link http://www.kulina.nl/alles-over-winkelen/betalingsmogelijkheden/.

Zijn betalingstransacties veilig?

We leggen grote nadruk op de veiligheid van activiteiten en transacties. De gegevens die u verstrekt tijdens de registratie worden alleen gebruikt door Kulina. Alle persoonsgegevens worden als vertrouwelijk beschouwd en behandeld in overeenstemming met de bepalingen van de Wet bescherming persoonsgegevens. We gebruiken state-of-the-art beveiligingstechnologie om online betalingstransacties te beveiligen.

Hoe een kortingsbon te gebruiken?

Doe de producten in het winkelmandje. Vink in de eerste stap van de winkelwagen het vakje "Ik heb een kortingscode/cadeaubon" aan. Dan ziet u een veld waar u de kortingscode kunt invullen:
Coupon
Bevestig met de knop "Toevoegen". Als de opgegeven kortingscode geldig is, worden de prijzen herberekend naar de prijzen na de korting en wordt de nieuwe waarde van uw winkelmandje weergegeven.

Kunnen meerdere kortingscodes tegelijk worden gebruikt?

Per bestelling kan slechts één kortingscode worden gebruikt. De uitzondering zijn cadeaubonnen - hiervoor bieden we de mogelijkheid om een kortingscode toe te passen en tegelijkertijd met een cadeaubon te betalen, mail ons dan op info@kulina.nl, omdat we een van de codes handmatig moeten toepassen, nadat we de bestelling hebben ontvangen. Deze handmatige aanpassing beperkt de betalingsopties tot onder rembours versturen of bankoverschrijving, aangezien we de uiteindelijke prijs verlagen na het verzenden van de bestelling.

Hoe een cadeaubon gebruiken?

Omdat we weten hoe moeilijk het soms is om een cadeau te kiezen (vooral als de persoon in kwestie "niet echt iets nodig heeft"), hebben we Cadeaubonnen voor u ontwikkeld - met UITZONDERLIJKE en NIET - standaard gebruiksvoorwaarden. Echt waar! Ontdek hier de details: http://www.kulina.nl/alles-over-winkelen/hoe-kunt-u-de-voucher-inwisselen/.

Biedt u gratis verzending??

Ja, als u voor meer dan 99 Euro bestelt, krijgt u van ons gratis verzending. De uitzondering is de levering van te grote zendingen op een pallet, waarvoor we geen gratis verzending bieden.

Hoeveel kost de verzending?

De verzendkosten zijn afhankelijk van de gekozen bezorgmethode. Alle informatie over koeriers en afleverpunten, inclusief de prijslijst, vindt u op: http://www.kulina.nl/alles-over-winkelen/verzendopties/

Kunnen de bestelde producten persoonlijk worden opgehaald??

Ja, u kunt de goederen persoonlijk ophalen bij een van de Packeta afleverpunten. Lijst met vestigingen en meer gedetailleerde informatie over deze optie vindt u hier.

Wat is de levertijd?

We hebben alle producten die u op de website ziet op voorraad. Wij geven uw bestelling de volgende werkdag door aan de koerier (bij betaling per bankoverschrijving is de levertijd 1-2 werkdagen langer). U ziet de verwachte afleverdatum in het winkelmandje.

Moet ik de retourzending van de producten op eigen kosten regelen?

Wij bieden een hoogwaardige service, ook als het gaat om het retourneren van producten. Kiest u voor afhalen van de producten door een DPD-koerier, breng de producten dan naar een DPD Pickup point. De retourzending is voor u gratis.
Als u besluit om uw eigen koerier te gebruiken, stuur ons dan een kopie van het ontvangstbewijs en we zullen de verzendkosten voor de retourzending terugbetalen.
Voor meer informatie zie hier: http://www.kulina.nl/alles-over-winkelen/klachtenprocedure/.

Geeft u ook geld terug voor de verzending??

Als u de hele bestelling terugstuurt, storten we ook het geld voor verzending terug. In het geval dat slechts een deel van de producten wordt geretourneerd, retourneren we alleen de prijs van deze producten.

Wanneer ontvang ik het geld voor de geretourneerde goederen?

Als u via de GoPay/Stripe-gateway heeft betaald (creditcard-/debetkaartbetaling, directe overboeking, GooglePay of ApplePay), wordt het bedrag teruggestort op de rekening die is gekoppeld aan de debet-/creditcard waarmee de betaling is gedaan. Bij betaling onder rembours of via standaard bankoverschrijving storten wij het geld op de rekening die u aangeeft op het retourformulier (geprint of online). De terugbetaling vindt plaats binnen 7 dagen (uiterlijk) vanaf de datum van levering van de geretourneerde producten in ons magazijn.

Hoe lang duurt het om een klacht te verwerken?

Uw klacht wordt binnen 30 dagen vanaf de aflevering van de producten in ons magazijn verwerkt.

Hoe wordt de klacht verwerkt??

Stuur ons het product gratis op via een DPD-koerier of geef het af bij een DPD Parcelshop.
U kunt de status van uw klacht volgen in de Retino-applicatie. U ontvangt een link samen met informatie over de procedure nadat u een klacht heeft aangemaakt.
Voor meer informatie bezoek: http://www.kulina.nl/alles-over-winkelen/klachtenprocedure/.

Hoe moet ik de producten inpakken voor retournering en wat moet er in het pakket zitten?

Stuur de producten die u wilt retourneren, indien mogelijk in de originele verpakking, samen met het uitgeprinte retourformulier (als u de uitgeprinte versie niet meer heeft, vul dan gewoon de online versie van het formulier in) HIER).
Verpak de producten zo dat ze tijdens het transport niet beschadigd raken. Gebruik krantenpapier of noppenfolie voor breekbare producten.

Wat moet ik doen als ik mijn geld niet binnen 14 dagen na de retourzending heb ontvangen?

Neem contact op met onze klantenservice op +31 203 695 089 of per e-mail info@kulina.nl, we zullen uw terugbetaling onmiddellijk controleren.

Wat moet ik doen als ik iets anders heb ontvangen of als er iets ontbreekt?

Laat het ons weten via het Retino online formulier dat u HIER hier kunt vinden en selecteer het juiste verzoektype. We nemen zo snel mogelijk contact met u op en helpen u om alles in overeenstemming te brengen met uw verwachtingen.

Ik weet niet welke messen ik moet kiezen (koekenpannen, pannen...). Kan iemand mij adviseren?

Natuurlijk, dat doen we graag. Als u op zoek bent naar basis keukenapparatuur (messen, koekenpannen, pannen, grills...) hebben wij de ultieme winkelgidsen voor u opgesteld: http://www.kulina.nl/guide/. U kunt ons ook schrijven of bellen. We zijn er voor u.

Ik wil graag een cadeau uitkiezen bij Kulina, kunnen jullie advies geven?

Dat doen we graag! We hebben een aantal cadeaugidsen voor u gemaakt - of u nu op zoek bent naar een cadeau voor en bruiloft, uw man of vrouw, voor de kook- of wijnliefhebber, er is altijd genoeg inspiratie.
Bekijk onze cadeaugidsen en we weten zeker dat u iets voor uzelf kunt kiezen: http://www.kulina.nl/alles-over-winkelen/hoe-kunt-u-de-voucher-inwisselen/.

Kan ik een cadeaubon bij jullie kopen?

Ja natuurlijk! Onze cadeaubonnen zijn veel meer dan gewone cadeaubonnen. Ze zijn BOVEN-standaard en hebben NIET-standaard gebruiksvoorwaarden (we geven bijvoorbeeld de volledige waarde van de voucher terug aan de ontvanger als hij of zij niets kan kiezen, wat nogal onwaarschijnlijk is). Echt waar! Zie hier meer: http://www.kulina.nl/cadeaubonnen/.

Geen antwoord op uw vraag gevonden?

Bel ons +31 203 695 089 of stuur ons een e-mail info@kulina.nl en we beantwoorden graag al uw vragen.