Retourprocedure

Retourprocedure

Retourneren was nog nooit zo eenvoudig! U heeft altijd de mogelijkheid om zonder opgaaf van reden binnen 60 dagen af te zien van de aankoop. Hoe doet u dat?

 

Voor producten met standaardafmetingen (tot 30 kg en tot 60 cm lang)

Pencil

Vul het retourformulier in

Vul het afgedrukte retourformulier in dat bij uw bestelling is geleverd of vul het online in hier.

U kunt de goederen binnen 60 dagen na de aankoopdatum retourneren en het contract herroepen zonder opgaaf van reden.

Box

Verpak de artikelen die u terugstuurt goed

Stuur de producten die u wilt retourneren terug, indien mogelijk in de originele verpakking, samen met het afgedrukte retourformulier dat in het pakket zat (of als u het niet meer heeft, vul dan gewoon hier) de online versie van het formulier in. We zouden het op prijs stellen als u uw ordernummer of uw naam in het pakket zou kunnen vermelden (schrijf het gewoon op een stuk papier), zodat we de zending zo snel mogelijk kunnen identificeren.

Verpak de artikelen zo dat ze tijdens het transport niet beschadigd raken. Gebruik krantenpapier of noppenfolie voor breekbare producten

Return

Kies een handige retourmethode

Kies een van de onderstaande opties om de producten terug te sturen. Wij halen het pakket gratis bij u thuis of op kantoor op, of u kunt ze afgeven op een van de afleverpunten van DPD.

Alle retouropties zijn gratis.

Bank

Wacht alstublieft op uw terugbetaling

Het geld voor de geretourneerde producten staat uiterlijk 14 dagen na aflevering van het retourpakket in ons magazijn op uw rekening.

Voor overmaatse pakketten (meer dan 30 kg en langer dan 60 cm)

Vul het retourformulier in zoals u zou doen voor producten van standaardformaat, maar neem als laatste stap contact met ons op om de verzending te regelen.

Neem contact op met ons klantenserviceteam om een ophaaldatum voor te grote artikelen te plannen.
Telefoonnummer: +31 203 695 089 op werkdagen van 8:00-16:00
E-mail: info@kulina.nl

Retourneren/klachten - praktische informatie

  • Indien de verpakking of producten bij levering zichtbaar beschadigd zijn, gelieve voor en na het uitpakken foto's te maken en deze uiterlijk binnen 24 uur naar ons te mailen via info@kulina.nl. Als alternatief kunt u de foto's als bijlage meesturen wanneer u het klachtenformulier online invult.
  • Als u de producten in onze doos terugstuurt, scheur dan het originele verzendlabel met het adres eraf of plak er een nieuwe overheen zodat de originele niet zichtbaar is.
  • U kunt de status van het retour-/klachtproces volgen in de Retino-app. Als u het online retour-/klachtformulier heeft ingevuld, krijgt u een link om de status van uw zaak te volgen en om direct per e-mail met de klantenservice te communiceren. Als u het afgedrukte retourformulier gebruikt dat bij al onze bestellingen word meegestuurd, ontvangt u een link om de status van de retour/klacht te volgen nadat de zending is afgeleverd in ons magazijn.
  • Als u online heeft betaald (betaling met creditcard/betaalpas, directe overboeking, Google Pay, Apple Pay), wordt het bedrag teruggestort op de rekening die is gekoppeld aan de creditcard/betaalpas waarmee de betaling is gedaan. In het geval van betaling onder rembours of via klassieke overschrijving, storten we het geld op de rekening die u opgeeft in het retourformulier. Het geld staat uiterlijk binnen 14 dagen na levering van de geretourneerde goederen in ons magazijn terug op uw rekening.
  • De klachtenregeling is onderdeel van: onze algemene voorwaarden.

Kies een handige retourmethode

DPD

Ophalen vanaf elk adres door een DPD koerier of afgeven bij een DPD Pickup parcelshop.

Lees meer Lees minder

Boek hier online een retour pick-up. Kiest u voor afhalen op het gekozen adres, dan wordt het verzendlabel bezorgd door de koerier

Op de dag van ophalen ontvangt u een sms met de tijd waarop de koerier zal arriveren.

U kunt het pakket ook naar een DPD Pickup-drop-off point brengen. Plak in dat geval een etiket op de verpakking. U ontvangt deze per e-mail nadat u het formulier heeft ingevuld.

Afhalen en bezorgen in de DPD parcelshop is gratis.

Packeta

Verzenden op een andere manier

Lees meer Lees minder

Verstuur het pakket op welke manier dan ook naar het volgende adres (op eigen kosten):

Packeta/mySendle Crossdock
Graafstroomstraat 2
3044AR Rotterdam
Nederland

Schrijf de code 92771537 duidelijk zichtbaar op de verpakking in dit geval.
Zonder deze code kan het pakket niet doorgestuurd worden naar ons magazijn.

Stuur ons het verzendbewijs via info@kulina.nl, we zullen het geld voor de verzending terugbetalen.

Retouren en klachten - online retourformulieren

Selecteer in de eerste stap het type zaak (retour of klacht) dat u wilt openen. Hiervoor heeft u het bestelnummer en het e-mailadres nodig dat u heeft ingevuld bij het plaatsen van de bestelling.

 

Veelgestelde vragen

Moet ik de producten op eigen kosten retourneren?

Wij bieden premium services, ook als het gaat om het retourneren van producten. Als u kiest voor het afhalen vanaf uw adres door een DPD-koerier, het pakket afgeven bij een DPD Pickup point, ander ophaalpunt of in onze winkel, dan is de retourzending voor u gratis.
Als u besluit om een andere koerier te gebruiken, stuur ons dan een kopie van het ontvangstbewijs en we zullen u de verzendkosten terugbetalen.

Wanneer ontvang ik het geld voor de geretourneerde producten?

Als u heeft betaald via de GoPay/Stripe-gateway (betaling per creditcard/debetkaart, directe overboeking, GooglePay of ApplePay), wordt het bedrag teruggestort op de rekening die is gekoppeld aan de bankpas/creditcard waarmee de betaling is gedaan. Bij betaling onder rembours of via standaard bankoverschrijving, storten wij het geld op de rekening die u aangeeft in het retourformulier (afgedrukt of online). De retourzending vindt plaats binnen 14 dagen (uiterlijk) vanaf de datum van aflevering van de geretourneerde goederen in ons magazijn.

Hoe moet ik de spullen inpakken voor retournering en wat moet er in het pakket zitten?

Stuur de producten die u wilt retourneren terug, indien mogelijk in de originele verpakking, samen met het afgedrukte retourformulier dat in het pakket zat (of als u het niet meer heeft, vul dan gewoon hier) de online versie van het formulier in.
Verpak de artikelen zo dat ze tijdens het transport niet beschadigd raken. Gebruik krantenpapier of noppenfolie voor breekbare producten.

Wat moet ik doen als ik mijn geld niet binnen 14 dagen na de retourzending heb ontvangen?

Neem alstublieft contact op met onze klantenservice via +31 203 695 089 of via e-mail info@kulina.nl, we zullen de terugbetaling onmiddellijk controleren!

Wat moet ik doen als ik iets anders heb ontvangen of als er iets ontbreekt??

Laat het ons weten via het Retino online formulier dat u hier kunt vinden hier en selecteer het juiste verzoektype. We nemen zo snel mogelijk contact met u op en helpen u zodat alles naar wens wordt opgelost.

Niet gevonden waar u naar zocht?
Alles over winkelen bij KULINA